
Resmi Gazete’de yayınlandı ve yürürlüğe girdi.
Düzenleme ile, Bakanlık tarafından doğrudan veya ilgili mevzuatın bir parçası olarak, ulusal veya uluslararası düzeyde liderlik eden ve Bakanlık tarafından uygulanan programları veya sorunları uygulamakla bakanlık tarafından oluşturulan protokoller doğrultusunda, bakanlık tarafından açılan resmi resmi eğitim kurumlarının belirlenmesine ilişkin prosedürler ve ilkeler.
Sonuç olarak, bir proje okulu olarak tanımlanmak için okul ve öğrencilerin gelişimini belirlemek için okul ve öğrencilerin gelişimini belirlemek için, kamu veya özel sektörlerle işbirliği içinde projeler geliştirmek veya profesyonel ve teknik mükemmellik merkezini sağlamak için özel bir program veya ulusal veya uluslararası bir proje yapmak gerekir.
Özel Programlar Pratik Okullar
Proje okulları ikiye “özel programlar uygulayan okullar” ve “özel projeler uygulayan okullar” olarak ayrılmıştır.
Özel programlar uygulayan okullarda, öğrencilere ilgili alanlar için özel bilgi ve beceriler sağlamayı amaçlayan orijinal ve hedefli eğitim programları uygulanacaktır.
Öğrencilerin bilim ve teknoloji, müfredat ve öğretim yöntemleri gibi bazı disiplinlerde derin eğitim sağlayarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirmelerine izin verecekleri özel programlar uygulayan okullarda, alanın ihtiyaçlarına göre standart eğitim programlarından farklı olarak tasarlanacaktır.
Özel bir program uygulayan okullar doğrudan bakanlık tarafından veya bakanlık tarafından yürütülen projenin protokolleri dahilinde belirlenebilir.
Bu okulların binalarında en az 20 sınıf, yeterli sayıda seminer, laboratuvar sınıfı ve şubesi, görsel sanatlar seminerleri ve müzik sınıfları, kütüphane veya bibrar z, okul spor salonu, açık spor sahaları, konferans salonu, konaklama, konaklama, konaklama, konaklama, konaklama, konaklama, konaklama, konaklama.
Araştırma ve geliştirme birimi okullarda kurulacak
Özel programlar uygulayan okullarda, şubelerdeki öğrenci sayısı 24’i geçmeyecek ve her sınıf seviyesine en fazla 4 şube açık olacaktır.
Programın bir parçası olarak, her sınıf seviyesinde, her şubeden en az 8 öğrenci öğretmen olarak tanımlanacaktır.
Eğitim faaliyetlerini daha nitelikli hale getirmek için araştırma geliştirme süreçleri, ölçümlerin proje eğitimi, değerlendirilmesi ve izlenmesi ve “araştırma ve okul geliştirme birimleri” olacaktır. Bu birim en az 3, koordinatör tarafından belirlenen 6 öğretmenden ve Hami tarafından okul müdürünün başkanlığı altında belirlenen okul müdüründen oluşacaktır.
Araştırma ve geliştirme çalışmalarını takiben, entelektüel ve endüstri mülkiyet hakları bağlamında elde edilen ürünler, mevzuat ve ilgili ticari koşullar hükümlerinin bir parçası olarak belirlenecektir.
Özel programın uygulandığı okullarda hedeflenen başarıya ulaşmak için danışma komitesi kurulacaktır. Okul ilindeki belediyenin temsilcileri ve Ticaret ve Sanayi Odası gerekirse Konsey’e davet edilebilir.
Öte yandan, özel programlar uygulayan okullarda okumak isteyen öğrenciler, Türkiye’deki merkezi çıkış sonuçlarında merkezi sınav sonuçlarına dahil edilecek ve okulda veya okulda uygulanan özel programda uygulanan özel programda başarılı olmalıdır.
Özel projeler uygulayan okullar
Özel projeler uygulayan okullarda, proje yaklaşımının araştırma becerileri, sorun çözme ve düşüncenin geliştirilmesine odaklandığı ve tüm öğretmenlerin ve öğrencilerin aktif olarak sürdürülebilir büyümeyi büyütmeyi ve hedeflemeye odaklanacağı projeler uygulanacaktır.
Öğrencilerin çeşitli disiplinlerde orijinal projeler üreterek işbirliği yapmayı, sorumluluk almayı ve öğrenmelerini yönetmeyi amaçladıkları bu okullarda, teorik bilginin projeler aracılığıyla uygulamaya dönüştürülmesini sağlayacaktır.
Düzenleme ile okulların aktif katılımı, Ulusal Eğitim Bölgesi/İl, özel projeler uygulayan okulların belirlenmesinde düzenlenmiştir.
“İl Proje Okulu’nun Değerlendirilmesi Komisyonu” ve “Bakanlık Okulu’nun Tespit Komisyonu” adlı “Bakanlık Projesinin Tespit Komisyonu” nu adaylık sürecini yürütmek amacıyla kurulan Ulusal Eğitimin İl Yönlendirmeleri, verilere dayalı başvuru süreci oluşturulmuştur.
Özel projeler uygulayan okulların bir okul projesi olmanın niteliklerinin devam edip etmeyeceğini belirlemek için, okullar her yıl milli eğitimin il yönetimi ve bağlı oldukları genel yönetim tarafından 2 yılda bir izleme ve değerlendirmeye tabi olacaktır.
Okul geliştirme projeleriyle eğitim kalitesini artırmayı amaçlamıştır
Düzenleme ile “okul geliştirme projeleri” özel projeler uygulayan okullarda uygulanacaktır.
Okul geliştirme projeleri ile okul iklimi yoluyla eğitim kalitesini, etkili bir öğrenme ortamı, etkili yönetim, mesleki gelişim, kapsayıcılık, bireysel öğrenme, yönelim ve yönelim faaliyetleri için destek, akademik başarı, sağlıklı yaşam, sosyal, kültürel, bilimsel ve spor faaliyetlerine destek vermeyi ve okulun bütünsel gelişimini garanti etmeyi amaçladı.