Pazartesi, Aralık 2

Hava türbülansı ön raporu: Yaralanmalara irtifadaki hızlı değişim yol açtı

21 Mayıs’ta 211 yolcu ve 18 mürettebat taşıyan Boeing 777-300ER uçağı, türbülansın yolcu ve mürettebatın kabin içinde savrulmasına neden olması üzerine acil iniş için Bangkok’a doğru yola çıktı.

REKLAM

Geçtiğimiz hafta şiddetli türbülansa giren Singapur Havayolları uçağına ilişkin yapılan incelemede elde edilen ilk bulgular, uçağın kaldırma kuvvetindeki hızlı değişimin irtifada ani 54 metre düşüşe yol açtığını gösterdi.

Londra’dan Singapur’a uçan SQ321 sefer sayılı uçuş, Myanmar üzerinde uçarken şirketin “ani ve aşırı türbülans” olarak tanımladığı durumla karşılaştı. Uçakta bulunan 73 yaşındaki bir yolcu kalp krizinden şüphelenerek hayatını kaybetti, onlarca kişi de yaralandı.

21 Mayıs’ta 211 yolcu ve 18 mürettebat taşıyan Boeing 777-300ER uçağı, türbülansın yolcu ve mürettebatın kabin içinde savrulmasına neden olması üzerine acil iniş için Bangkok’a doğru yola çıktı.

Singapur Ulaştırma Bakanlığı Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “Uçağın G’sinde (yerçekimi kuvveti) hızlı bir değişiklik yaşandı… Bu muhtemelen kemersiz yolcuların havaya itilmesine neden oldu” dedi.

Uçuş verilerinden ve kokpit ses kayıt cihazlarından alınan bilgilere atıfta bulunarak, “Dikey ivme 4 saniyede negatif 1,5 G’den pozitif 1,5 G’ye değişti. Bu muhtemelen uçuş halindeki yolcuların koltuklarından geriye doğru düşmelerine neden oldu” dedi.

Notta “4,6 saniyelik süre boyunca yerçekimindeki hızlı değişiklikler, irtifanın 37.362 fitten 37.184 fite 178 fit (54 metre) düşmesine neden oldu. Bu olaylar dizisi muhtemelen mürettebatın ve yolcuların yaralanmasına neden oldu” diye okuyoruz.

Havada kaos var

İnişin ardından ifadeleri alınan yolcular, kazanın ardından yaşanan dakikalarda kaos manzaraları anlattı. Yolcular, türbülansın insanları önce yukarı, sonra da koridora fırlattığını, birçoğunun kanadığını ve kafalarının yaralandığını gördüklerini bildirdi.

Kabin fotoğraflarında tavandaki kabin panellerinde çatlaklar, tavandan sarkan oksijen maskeleri ve paneller ile etrafa saçılmış bagajlar görülüyordu. Bir yolcu, bazı kişilerin kafalarının koltukların üzerindeki ışıklara çarparak panelleri kırdığını söyledi.

Singapur Havayolları raporu kabul ettiğini ve soruşturmada tam işbirliği yaptığını söyledi.

Havayolu Salı akşamı yaptığı açıklamada, 26 yolcunun hastanede tedavi görmesi de dahil olmak üzere uçaktaki 42 kişinin hala Bangkok’ta olduğunu söyledi.

Taylandlı sağlık yetkililerine göre, ilk başta hastaneye kaldırılanlar arasında omurilik yaralanması olan ve bazıları beyin ve kafatası yaralanması olan hastalar da vardı.

Ön raporda, uçağın küçük titreşimlerle karşılaşmasının ardından uçağın kontrolsüz bir şekilde yükseldiği ve otopilotun irtifayı korumak için uçağı aşağıya doğru yatırdığı belirtildi. Uçağın artan hızını dengelemek için pilotların da fren yaptığına dikkat çekildi.

Açıklamada, “Uçağın hızını ayarlarken bir pilotun emniyet kemeri işaretinin açık olduğunu anons ettiği duyuldu” denildi.

Hong Kong merkezli Greater Bay Airlines Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Perşembe gününden itibaren emniyet kemeri işareti kapalı olsa bile yolcuların uçuş sırasında her zaman emniyet kemeri takmasını zorunlu kılacağını duyurdu.

Şirket, bunun zorunlu bir gereklilik olmadığını, yolcuların güvenliğine yönelik bir tedbir olduğunu vurguladı.

Soruşturma ekibinde Amerika’nın Boeing’i, Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu (NTSB) ve Federal Havacılık İdaresi’nden (FAA) temsilcilerin yanı sıra Singapur’dan müfettişler yer alırken, Singapur ulaştırma bakanlığı soruşturmanın devam ettiğini söyledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: